Bangkok we like! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Patrick & Eveline - WaarBenJij.nu Bangkok we like! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Patrick & Eveline - WaarBenJij.nu

Bangkok we like!

Door: Eef&Pat

Blijf op de hoogte en volg Patrick & Eveline

13 Oktober 2010 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal!

Inmiddels zijn we twee dagen in Bangkok, en het bevalt als een dolle! We hebben een hotel in het midden van het backpackersdistrict. De 'Sleep withinn' in Rambuttri, vlakbij Kho San Road. Een geweldige lokatie met veel barretjes, eetstalletjes en live muziek! Dat laatste hebben we afgelopen nacht geweten, toen we erachter kwamen dat de hotelnaam een afkorting was voor 'Sleep Within the Noise' Tot twee uur zijn we wakker gehouden door een zanger die live onder ons op ons raam een Thaise vertolking verzorgde van I will survive. Dat gaat ons vanavond niet gebeuren, dus wij zitten zelf tot twee uur op dat terras!

We zijn goed aangekomen, na een geweldige reis met een geweldige stewardess. Wat een lief moppie; ze deed er echt alles aan om ons leven op te leuken!

Vanmorgen hebben we een geweldige fietstocht door Bangkok beleefd met de lokale fietsindustrie van Co van Kessel. Echte een enorme belevenis! Met de fiets door Chinatown, werkelijk fietsend door markthallen met net doodgemaakte vis. En door lokale bevolking. Vaak letterlijk. En andere dieren die minder herkenbaar waren. Vervolgens door een oude wijk van Bangkok, en leuk gebasketbald met plaatselijke kids die hun sportuurtje hadden. De rivier overgestoken en in de wijk zonder toeristen tempels bezocht. Dit alles overigens onder de bezielende leiding van de twee zussen BoBo en... tja... haar zus dus met een naam van ook twee lettergrepen. Tuktuk of zo. Een half uur met een longtailboot het centrum uit en toen werd het echt leuk: over smalle paadjes dor bananenplantages en het echte Thaise leven. De menselijke uitwerpselen hebben we net kunnen ontwijken en elk kind onder de tien jaar hebben we na een luid HELLO de hand geschud. Gegeten in een geweldig restaurantje aan het water, en uiteindelijk weer geeindigd in Chinatown.

's Middags wilden we per se naar het grote paleis, dus was dat potdicht. We waren erg gewaarschuwd voor zwendel rondom de tuktuk, en daarom namen we een... tuktuk! Voor 20 baht (niets!) werden we drie uur lang rondgereden langs zo ongeveer alle sites die we wilden zien. Eigenlijk niet de obscure reisbureaus en naaiateliers, maar dat gebeurde toch. Is nog een heel verhaal, maar dat komt later nog (de internetteller tikt als een dolle door). De chauffeur had door dat we hem door hadden, dus we hebben niets gekocht, hebben toch de hele stad gezien, hij heeft zijn commissie opgestreken en wij hebben hem niet hoeven betalen... ;-)

In het hotel hebben we tegen bodemprijzen vervolgens wel een groot deel van onze verdere reis geboekt. Overmorgen gaan we naar de river Kwai, overnachten we in een floating hotel en zullen we onder watervallen nat gaan worden. Daarna naar Ayuttaya om een partij oude tempels te zien, en dan richting het noorden naar Chang Mai. Een wild programma met een jungletocht, een olifantentocht en wild water rafting. En we zullen leren Thais te koken, dus de uitnodigingen zullen snel volgen ;-) Ben erg benieuwd welk effect dit alles zal hebben op onze stembanden... Het idee is vervolgens af te dalen per vliegtuig naar Puhket en een eilandentour te ondernemen.

Mensen, we hebben er woest veel zin in! We zijn gelukkig!!

Heel veel groeten vanuit een vochtig heet Bangkok! Eef heeft al haar kittige outftitjes al volgezweten en Pat eigenlijk ook ;-)

Groetjes!
Eef & Pat

P.S. Marcel, het stinkt hier niet naar riool, en Marja, we gaan niet naar de tijgertempel!! Martine, genoten van je zoutstoot en je banaantjes uitgedeeld aan onze nieuwe Thaise vrienden die het " bijzonder" vonden. Inge, ik maak enorme kilometers op je gouden muiltjes! Mirjam, we moeten nog beginnen aan je boeken (laat staan aan de audities)...

• 13 Oktober 2010 - 16:26

Cecile:

Oooh wat klinkt dat goed daar! Super leuk dat jullie nu al verslag doen van de eerste 2 dagen! :D
    Ik kijk alweer uit naar de volgende. Heeeeel veel fun daar!
    Xx

• 13 Oktober 2010 - 16:32

Irma:

Ik voel me erg aangesproken door het thaise kookgebeuren, hint hint.
    Lekker verder zweten daarzo en 'lots of fun'.

• 13 Oktober 2010 - 17:03

Sandra:

Zo, klinkt nu gewoon al om jaloers op te worden!! En jullie zijn er nog maar net :)

Heel veel plezier nog daar en Eef ik zie die uitnodiging voor een Thais dinertje graag tegemoet ;)

X

• 13 Oktober 2010 - 17:26

Mirjam:

Klinkt allemaal super. Ik zit nu klaar in mijn kittige me-tarzan-you-jane-jungle-outfit voor de speciale jungle BodyCombat. Ben inderdaad bang dat de juf via mij wraak gaat nemen omdat jij er niet bent, Pat. Dus dat wordt 8356 keer opdrukken als je terugkomt :)
    Veel plezier daar!

PS songfestivalperikelen heb ik effe gemaild, hoeft niet iedereen van mee te genieten.

• 13 Oktober 2010 - 17:34

Manon:

Sawadee!

Klinkt allemaal al heerlijk zeg!! Die fietstocht lijkt me echt geweldig!! En wat leuk van die kookcursus...ik hou heel erg van thais eten hint hint ;)

Ow en mochten jullie toch nog een buddhabeeld met verdacht wit poeder in je rugzak vinden dan wil Yuri het vast wel hebben, zie Nu.nl.

Jongens, geniet ervan en pas goed op elkaar! Veel plezier!

Kus!

• 13 Oktober 2010 - 19:04

Joke:

heerlijk, wat herkenbaar! Geniet! Tipje; ga ook fietsen in Chiang Mai!

X

• 13 Oktober 2010 - 19:45

Willie:

Hoi Hoi
    Ik,beter gezegd: we genieten van jullie verhalen en enthousiasme.
    We zagen dat je al lekker bruin bent geworden Eef ;)
    Hoop wel dat je nu genoeg outfitjes bij je hebt.
    Horen snel van jullie

xx

• 13 Oktober 2010 - 20:38

Cary:

Het klinkt echt super! Vind het echt tof dat jullie zo leuk schrijven, ik zie het zo ongeveer allemaal voor me! Ik kijk nu al uit naar jullie volgende verslag!
    XX

• 14 Oktober 2010 - 07:29

Martine:

Heej lieve Eef en Pat!
    Wat klinkt dat gaaf zeg :D Toch wel fijn dat er nu wat geboekt is of niet Eef hihi We blijven toch controlfreaks he ;)
    Nog bedankt voor je lieve kaartje! Met je huisje gaat t goed en ik heb heerlijk spinazie van je gegeten. Er komt alleen veel post voor van allerlei vreemde mensen.. zijn dat oude bewoners ofzo? Moet ik dat allemaal bewaren? (dan heb je echt een enorme berg over 3 weken)
    Nou, geniet nog van alles daar! En wij wachten weer ongeduldig op jullie spannende verhalen!
    Liefs xxxx

• 14 Oktober 2010 - 14:05

Josée:

Woest leuke verhalen!
    Lieve groetjes!

• 14 Oktober 2010 - 16:08

Marcèl:

Rioollucht? Nee, als je weer thuis bent en je laat je vuilniszak te lang staan dan waan je je zo weer in Bangkok :)

• 14 Oktober 2010 - 18:06

Mar:

Klinkt super leuk!! Vooral die fietstocht inderdaad en met die boot! Als ik het zo lees, hadden wij toen echt niks gedaan in Bangkok. Veel plezier! Xx

• 14 Oktober 2010 - 19:20

Pa En Ma:

Patrick en natuurlijk ook Eveline,wij vinden het verslag heel leuk.Heel veel plezier samen.

• 15 Oktober 2010 - 08:07

Willie:

De echo van jr. is weer goed!!!!

• 15 Oktober 2010 - 21:35

Harm-Klaas:

joepii, jullie hebben het leuk, en warm, en morgen nog warmer zie ik ...
    Nou wij niet hoor, wij hebben wolken, regen en de eerste nachtvorst.
    klinkt erg leuk wat jullie allemaal gaan doen, hoop dat dat het ook wordt, ben benieuwd naar de verdere reisverslagen.Geniet, geen ruzie maken [tenminste niet met elkaar] en probeer dat hele rare eten wat je eigenlijk niet vertrouwd.

groeten