Chang Mai!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Patrick & Eveline - WaarBenJij.nu Chang Mai!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Patrick & Eveline - WaarBenJij.nu

Chang Mai!!

Door: Eef&Pat

Blijf op de hoogte en volg Patrick & Eveline

18 Oktober 2010 | Thailand, Bangkok

Dag 8: Aangekomen in Chang Mai!

Vanmorgen vroeg opgestaan om meteen ons moppie van het reisbureau onder Nederlandse handen te nemen. Binnen een minuut of twee bleek er geheel geen probleem meer te zijn. De treinen naar Chang Mai reden nog steeds niet, maar een vlucht was in no time te regelen. Een reis van een uurtje, tegen een meerprijs van slechts 25 euro. We vroegen ons dus wel even af waarom dat moppie ons niet meteen een helse nacht in de tweede klasse van een slaaptrein had kunnen besparen. Een probleempje vormde nog dat we de kosten van het treinkaartje moesten terugvorderen op het hoofdstation, maar inmiddels zijn we zo geaard dat we alle TukTuk bestuurders volledig kunnen negeren en taxi-meters zonder meter trakteren op het knoerthard dichtslaan van zojuist geopende deuren. Dat zal ze leren!!

De rest van de dag verliep woest glad. Twee uur gelegen aan de rand van het zwembad op het dak van het hotel gelegen. Idealer kan het niet. Nou... eigenlijk toch wel, want we zijn beiden aan een kant geheel rood en aan de andere kant nog wit. Dat moeten we de komende dagen dus even herstellen met een gebalanceerd bruiningsprogramma.

Het verblijf op het vliegveld was angstaanjagend koud. We snappen toch echt niet waarom het aanzetten van de airco altijd betekent dat de gevoelstemperatuur opeens rond het vriespunt moet liggen. De reis was kort en comfortabel. Bij aankomst stonden de haren wel weer eens ouderwets recht overeind toen we opgehaald werden door... een TukTuk!!!! Dat voorspelde niets goeds, dat wisten we inmiddels zeker. En helemaal omdat ons een envelop in de handen gestopt werd met de mededeling dat die meteen geopend moest worden. We hadden daar niet meteen zin in omdat op de buitenkant ervan allerlei extra excursies werden aangeprezen. Dus moest er gebeld worden en werd ons telefonisch meegedeeld dat de TukTuk niet zou vertrekken zonder dat die envelop zou zijn opengescheurd. Pat was alweer in alle staten. We werden weer eens genept!! Grote kans dat het hotel dicht zou zijn, of overstroomd, of afgefikt, en dat we naar een derderangs guesthouse werden gedwongen!! De twee hittepetitjes werden gerustgesteld toen ze werden afgeleverd in een oase van rust. Geen valse gitarist onder het raam. Wel krekels en een mooi zwembad omringd door massagestoelen.

We zullen vast zaalig slapen. En dat is nodig, want morgen worden we weer vroeg opgehaald voor een trekking naar jungle, olifanten en waarschijnlijk toch ook een roedel muggen. Maar de DEET is ingepakt, dus ons kan niets gebeuren..

Tot later!

• 18 Oktober 2010 - 15:34

Jullie Vaste Fan:

Haha, er is een schrijver aan je verloren gegaan Patrick. Maar goed te lezen dat jullie morgen toch de jungle in gaan.
    Ga er in maar kom er ook weer uit!!!!
    lieve groet uit Rossum

• 19 Oktober 2010 - 08:24

Ailie:

Het lijkt wel een reisverslag van bobo's in the bush of een reisprogramma van BNN...
    jullie vermaken je kostelijk begrijp ik. Nog geen diarree? :-)
    Have fun!

• 20 Oktober 2010 - 13:59

Hilde:

Ik denk ik zal weer eens kijken, blijkt dat ik het gewoon druk heb met bijlezen! Wat een avonturen! Klinkt fantastisch!! Veel plezier in de jungle!
    Kus

• 20 Oktober 2010 - 15:13

Irma:

Ik lees berichten over overstromingen, extreme wateroverlast etc. op het nieuws. Hoe gaat het daar nu?

• 20 Oktober 2010 - 16:00

Patrick & Eveline :

@Irma: De straten hier in Chiang Mai staan nu ook even geheel blank. We hadden ons duidelijk een excursie wild water raften kunnen besparen. Kopen van een opblaasbootje had volstaan. Verder geen zorgen hoor! We zitten in het noordwesten en hebben over enkele dagen een vlucht naar het zuiden. De problemen zijn in het oosten en midden, dus daar blijven we ver vandaan!! Het weer valt nog steeds erg mee; onze aktiviteiten hebben steeds met droog weer plaatsgevonden! De geplande kookcursusus kan ook nauwelijks in het water vallen. En op de eilanden schijnt voldens de verwachtingen de komende dagen zelfs de zon! :-D