Bangkok, HERE WE COME! - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Patrick & Eveline - WaarBenJij.nu Bangkok, HERE WE COME! - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Patrick & Eveline - WaarBenJij.nu

Bangkok, HERE WE COME!

Door: Eef&Pat

Blijf op de hoogte en volg Patrick & Eveline

11 Oktober 2010 | Nederland, Leiden

De eerste plannen werden maanden geleden gemaakt. Een gezamenlijk weekje Oostenrijk beviel als een dolle (na te lezen in de desbetreffende blog op de Hyves pagina van Pat), dus een tweede buitenlands avontuur moest er van komen. En aangezien Pat nog een verlofstuwmeer weg te werken had, Eef een vriendin heeft met een rugzak van een slordige 85 liter, Pat graag met stokjes eet en Eef dit graag wil leren, viel de keuze meteen op Thailand! Maandenlang hebben we boekjes doorgebladerd en geëxciteerd internetpagina's afgestruind. Inmiddels weten we dat de Thai niet echt met stokjes eten, maar omdat het ticket naar Bangkok reeds was aangeschaft heeft Eef zich er inmiddels bij neergelegd dat ze bij de Eazie zou leren met stokjes te goochelen.

Het avontuur is inmiddels begonnen! Gisteren hebben we Thais gekookt voor de ouders van Eef, en vanmiddag on line ingecheckt. Bij de Eazie nog even de laatste zaken doorgenomen, waarbij Eefs stokjes steeds net niet op de grond vielen. Afgesproken werd dat Pat nog een collectie hotelshampootjes meeneemt en Eef aftersun. Voor de zekerheid toch ook maar met een hele hoge factor. Volgens de boekjes verbrand je namelijk levend. Volgens de websites ook. Inmiddels zitten we beiden op zo'n 25 liter bagage. Zouden we vandaag vertrekken, dan kan Eef 60 liter vullen met onthoofde souvenirs. Want we nemen niets mee terug naar Nederland wat we niet grondig van binnenuit zullen hebben geïnspecteerd op verdovende of andere middelen. Echter, de ervaring leert dat op de dag van vertrek alle resterende ruimte toch wordt opgevuld. Met een groot strandlaken, of toch alle bladmuziek van de nieuwe Otis show. Morgen zullen we het weten, als we om 20.45 uur de lucht ingaan!

Het leek ons leuk en enorm praktisch om hier onze belevenissen regelmatig op te schrijven. 'Praktisch' is overigens de afgelopen tijd THE magic word. Al weken vinden we dat we vooral erg praktisch met alles moeten omgaan, zonder eigenlijk goed te beseffen wat praktisch nou eigenlijk inhoudt. Anyway, een rugtas met wieltjes lijkt inmiddels veel praktischer dan twee weken geleden. Wij zouden het natuurlijk ook geweldig vinden door jullie een beetje op de hoogte te houden van jullie wel en wee!

De komende weken staat niets vast, behalve dat we morgen dus vertrekken en op zaterdagochtend 30 oktober weer op Schiphol zullen landen. Al is 'vaststaan' natuurlijk ook een relatief begrip. De eerste nachtjes Bangkok zijn ook geboekt, maar daarna "zien we wel"! Dit is natuurlijk een enorme uitdaging voor Eef (a.k.a. planning freak)!

Zo, de vliegwereld raadt aan lekker ointspanenn op reis te gaan, en de dag voor vertrek een lange nacht te maken. In bed dan. Dus we gaan nu nog maar even lekker dromen over Thaise gerechten, kokosnoten en massages. Bangkok, HERE WE COME!!

Veel groeten,
Pat & Eef

P.S. Mirjam, woest bedankt voor de boeken en snoep-voor-onderweg! Marjolein, dank voor je rugzak van 85 liter! Joke@Jasper, dank voor jullie praktische rugzakje!

• 11 Oktober 2010 - 06:44

Willie:

Heej vakantiegangers
    De voorbereidingen kloppen allemaal, leuk deze site, we gaan jullie volgen!!!XX

• 11 Oktober 2010 - 10:08

Fred:

Kinders, ik heb me als fan aangemeld zodat ik jullie goed in de gaten kan houden.... Geniet en pas goed op elkaar!

• 11 Oktober 2010 - 10:14

Irma:

Heerlijk: 19 dagen virtueel op reis met jullie. Ik heb er zin in. Jullie ook?
    Heel veel plezier en dat jullie samen maar net zo klef blijven als de te nuttigen rijst aldaar.
    x

• 11 Oktober 2010 - 10:34

Nellie:

Ik heb me direct aangemeld voor jullie reisverslag en ga jullie natuurlijk volgen. Heel veel plezier, enne.. Eef doe je rugzak niet meer open vandaag dan kun je nog lekker shoppen in Thailand.

• 11 Oktober 2010 - 11:29

Kees:

Heel veel plezier daar. Voor mij alweer een jaar geleden. Ga ook eens kijken in Silom Village (Bangkok) en eet daar Thom Gagai. Heerlijke soep! En als ze daar vragen of het spicy moet zijn, wees dan voorzichtig. Ze bedoelen met spicy ook echt SPICY!!!

• 11 Oktober 2010 - 18:18

Mar:

Wordt mijn rugzak van 85 liter hier nou lichtelijk belachelijk gemaakt? :) Je zal zien hoe handig ie is. Jullie gaan nu denk ik bijna boarden! Oooh ik ben jaloers! Heel veel plezier!! Ik blijf jullie op de voet volgen! Xx

• 11 Oktober 2010 - 21:19

Marja:

Hey Pat en Eef,

Goede reis en heel veel plezier gewenst! Ik ben benieuwd naar jullie belevenissen.

Groetjes, Marja

• 12 Oktober 2010 - 07:18

Bart:

'woest' goed idee! Ik hou jullie in de gaten!

• 12 Oktober 2010 - 08:05

Hilde:

Haha heerlijk zo een site met maar liefst drie weken vermaak! En jullie zijn er al!! Ben benieuwd hoe ontspannen de reis is verlopen en of de 85 liter uiteindelijk gevuld is! Heel veel plezier! Liefs!

• 12 Oktober 2010 - 09:25

Ailie:

Ben benieuwd naar jullie eerste ervaringen daar in de hitte. Huistuinenkeukentip voor on the road: Mocht je enge tropische vliegbeestinsecten aantreffen in je comfortzone: haarlak (altijd bij je) er tegenaan sprayen en geen last meer van!
    Enjoy! Khoh hai sanoek

• 12 Oktober 2010 - 14:15

Marcel:

Waar blijven de foto's van jullie visitatie op bangkok airport??? :)

• 12 Oktober 2010 - 14:23

Marcel:

WE GAAN NAAR DÜSSELDORF!!!

After a long bid- and selection process, Düsseldorf has been chosen as Host City of the 2011 Eurovision Song Contest! The final decision was taken only moments ago, and approved by the song contest's governing body, the Reference Group. While media believed the choice was made already last week, the selection was exciting until the very last moment..!

• 12 Oktober 2010 - 17:03

Mirjam:

Hoi Pat, ik heb al iets zeer belangrijks te melden: het Eurovisie Songfestival is volgend jaar in Düsseldorf!!! Vind je het goed als we alles al regelen? Kaartjes, hotel, trein...?

Veel plezier daar!

PS: Olivier is enthousiast over het PR-gebeuren! Hoera!

• 12 Oktober 2010 - 19:19

Martine:

Heeeeel veel plezier daar, heerlijk elke dag een massage om de pijnlijke benen en rug (zware rugzakken :-( ) onderhanden te nemen, die met de visjes moeten jullie zeker ook een keer doen! groetjes Martine

• 12 Oktober 2010 - 19:46

Birgit:

sabai dee reu?

ik hoop goed!

heeeeeeeeeeel veel plezier en een goede reis!

• 12 Oktober 2010 - 21:03

Cary:

Heel veel plezier daar!
    Heerlijk om zo mee te kunnen genieten van jullie mooie reis!
    Tot de audities!

• 13 Oktober 2010 - 15:42

Anneleen:

Ja hallo!? Waar blijft het eerste verslag uit de zon enzo? Ben heel benieuwd!!
    Dikke, woeste, Leidse kus (geen idee hoe je dat visualiseert maar ach...) ;)