Duizend kleuren blauw - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Patrick & Eveline - WaarBenJij.nu Duizend kleuren blauw - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Patrick & Eveline - WaarBenJij.nu

Duizend kleuren blauw

Door: Eef&Pat

Blijf op de hoogte en volg Patrick & Eveline

25 Oktober 2010 | Thailand, Bangkok

Kho Phi Phi

Inmiddels hebben we avontuurlijk Chiang Mai achtergelaten. Zeker in de jungle heeft Patrick regelmatig gebruld dat dit nou vakantie was. Dat gold niet helemaal voor Eef. Zij keek vooral uit naar de laatste dagen op een zuidelijk eiland in de zon. En daar bevinden we ons inmiddels! Eergisterenavond een vlucht genomen van Chiang Mai naar Phuket, links van het vasteland. Dus niet naar Koh Samui, want dat was drie keer duurder, en we moeten toch wel een beetje op de Bahts passen. Achteraf een geweldig idee, want door de mansoon, die met veel regen gepaard gaat, bevindt zich momenteel rechts van de bergketen die van noord naar zuid door Thailand loopt, en daarom hebben de eilanden rechts van het vasteland zoals Koh Samui momenteel veel last van water.

Phuket kwam een beetje over als Benidorm, dus gisteren de boot genomen naar Koh Phi Phi. Engelse reisgenotes hadden het bij de river Kwai overigens steeds over Fifi, maar de enige overeenkomst is dat het klein is. Zeker niet schreeuwerig. De tocht over het water was zaaalig. Een strakblauwe lucht en voor het eerst was de vochtigheid echt uit de lucht. Natuurlijk zijn we op de boot benaderd door touts die ons de beste hotels op het eiland konden aanbieden voor een prikkie. Dit maal hadden we zelf op internet al de mooiste plek uitgekozen. De aankomst alleen al was fantastisch. Hoge kliffen, palmen en wittte stranden. Eef gilde het weer vrolijk uit. Er wel vanwege de rugzak die we voor het eerst langer dan een kwartier op onze rug moesten hebben voordat we het Andaman Beach Resort bereikten. Lag direct aan het strand, heel vriendelijk personeel en veel lagere prijzen dan op de boot voorgespiegeld. We kozen een prachtige kamer in een nieuw gedeelte, en zullen daar de komende drie nachten gelukkig zijn. We blijven gewoon hier. Beter zal het niet meer worden…

Vandaag een avontuurlijke tocht gemaakt richting Long Beach, en de komende audities voorbereid met een Chang biertje in de hand en uitzicht op honderden kleuren blauw. Morgen staat een boottocht op het programma. We gaan Nemo vinden. En al zijn vriendjes. Maar vanavond gaan we met Sven en zijn Hongaarse vriendin eten. Die liepen we hier gisterenavond tegen het lijf en dat was toch wel TE toevallig (voor de trouwe lezers: de vorige keer kwamen we ze tegen bij de trein van Ayuttaya naar Chiang Mai die niet ging). Dat vroeg om een gezamenlijk etentje, en wel in het beste restaurant van het eiland. Aldus Sven.

Koh Phi Phi, we like!

• 25 Oktober 2010 - 11:47

Jullie Vaste Fan:

Fijn dat jullie toch een beetje op de centjes blijven letten, ;) het is hier in Nederland nl. spaarweek en jong geleerd is oud gedaan.Nog maar drie nachten wat gaat het toch snel. Geniet nog effe en tot gauw
    Knuffel!!!

• 26 Oktober 2010 - 14:07

Marcèl:

Tip! Stop een banaan in je zwembroek dan krijg je de aandacht van een heleboel visjes :)

• 26 Oktober 2010 - 14:08

Marcèl:

Wel zonder schil!!!

• 29 Oktober 2010 - 07:03

Bart:

Weet je wat... koop er een mooie hut en open een toneelschool. Ik schrijf me in voor het eerste cursus. Nog één dagje, maak er iets prachtigs van!

• 30 Oktober 2010 - 11:17

Yvonne:

Zo, ik heb even alles in 1x gelezen... WAT een avonturen zeg!! Wat hebben jullie allemaal gave dingen (en soms iets minder gave dingen :P) meegemaakt! En geweldig geschreven, haha :D

Welcome back maar weer!
    En toitoitoi voor 't weekend! xxx Yvonne

• 30 Oktober 2010 - 16:52

Larissa:

Zo, ik ook weer bijgelezen, liep er 2 achter ;)
    Super gave verhalen allemaal hoor! Volgens mij hebben jullie het enórm naar jullie zin gehad :)
    Ben benieuwd naar jullie prachtige bruine teint? :p
    Tot maandag iig! Enne, succes morgen!
    xoxox

• 14 November 2010 - 08:51

Thierry:

Hallo, ik ben samensteller van een Thailandmagazine met abonnees in België en Nederland. Wij hebben een rubriek waarin wij stukjes uit een blog van Thailandreizigers publiceren. Graag hadden wij enkele leuke stukjes uit uw blog opgenomen, mail mij op thierry@chookdee.be voor meer informatie. Hartelijke dank bij voorbaat. Groetjes.

• 13 Januari 2011 - 19:56

Nesten:

wij vertrekken op 25 januari zijn er negatieve punten of goeie raad voor phuket + Krabi dat we moeten in het oog houden ???

• 13 Januari 2011 - 20:07

Eef:

We zijn niet naar Krabi geweest, overigens wel veel goede verhalen over gehoord! Phuket is niet echt de moeite, maar wel handig om als tussen station te gebruiken mocht je naar Kho Phi Phi willen.
    En Phi Phi is zeker een aanrader. Alvast een goede reis en veel plezier!

• 14 Januari 2011 - 11:59

Nesten:

Ja we gaan met de boot van Krabi via Phi Phi naar Phuket we gaan proberen alles in de omtrek te doen we zijn daar voor 10 dagen aldaar, zijn jullie in Fantasia geweest in Kamala op Phuket. Thanks